søndag 17. mai 2015

Hjemmestrikka bunader

For 1mnd siden begynte jeg å strikke på bunader til jentene. Ei stund var jeg veldig i tvil om jeg kom til å bli ferdig, men heldigvis i dag ble jeg ferdig.

Garn: lanett fra Sandnes garn
Pinne nr: 2,5
Oppskrift: gratis på www.sandnesgarn.no 


Og så måtte jo jentene ha 17.mai hårspenner i håret. Selve spennene er kjøpt på ebay for en stund siden, men båndet kjøpte jeg på panduro her i byen. Så var det bare å sette igang å lime sammen. 


Kaker har vi også hatt i dag. Lagde en sjokoladekake med sjokoladesmørkrem og kvikklunsj med havsalt krem inni, og pynta med kvikklunsj rundt. 

Og så lagde jeg en marengs med krem og bær. Slik som hører 17.mai til. 



God 17.mai til alle sammen

4 kommentarer:

  1. Very great post. I simply stumbled upon your blog and wanted to say that I have really enjoyed browsing your weblog posts. After all I’ll be subscribing on your feed and I am hoping you write again very soon!

    SvarSlett
  2. Hei. For noen flotte bunader! Hvilket garn har du brukt og hvilke farger i midjen? Likte din fargekombinasjon mye bedre enn orginalen:-)
    Hilsen Therese

    SvarSlett