søndag 29. desember 2013

Julekjoler til mine søte små

Den 2.desember fant jeg ut at jeg skulle strikke julekjoler til mine 2 søte små, jeg fant ut hvilken jeg ville strikke og kjøpte både garn og oppskrift samme dag.
Dagen etter begynte jeg på kjole nr 1. Å strikke 2 kjoler på 21 dager er vel og ta seg 'vann over hodet' når man jobber mer enn ellers pga jula og har to små og leke med på dagtid.
Men etter intens strikking på kveldene (og to kvelder til kl 01.30) så ble begge kjolene ferdige lille julaften.
 
Jeg strikket kjolen litt annerledes enn oppskriften tilsier. I stedet for å strikke frem og tilbake på pinnen (åpning helt ned bak med trykknapper), så strikket jeg rundt og strikket bare en liten åpning bak der jeg sydde i 2 knapper og hekla hemper.
 
Fargen på kjolen er som på de mørkeste bildene.
 
Oppskrifte: Dale sitt hefte 270 Baby
Garn: Dale baby ull burgunder
+ Gull i Gullfasan
 


2 kommentarer:

  1. Nydelige kjoler, jeg har også strikket 2 på like lang tid, eller kort tid. En i ett år og en i tre år. Se bloggen min.

    Jeg strikket de frem og tilbake og sydde de sammen bak helt opp til gullkanten på bærestykket, sydde i knapper og heklet hemper :))

    Gratulerer med overstått 1-års dag til jentene deres og riktig godt nyttår :))

    SvarSlett
  2. Tusen takk for koselig kommentar, og beklager sent svar. Jeg har hatt problemer med pålogging på bloggen.


    Ja det er mange måter man kan strikke kjolen på, og gjøre den til sin egen. Holder nå på med en annen kjole som jeg gjør til mitt eget design, kjempe gøy =)

    SvarSlett