lørdag 17. mai 2014

Strikka bunader til 17.mai

Rett før jeg reiste til Paris (25.april) fant jeg ut at jeg ville strikke bunader til jentene mine. Lette lenge etter den "rette" oppskrift, før jeg kom over en i et utgått hefte fra sandnes garn.
Min snille mamma kjøpte garnet, og jeg fikk såvidt begynt før jeg reiste.
2.mai kom jeg ordentlig igang med strikke maraton hver kveld etter jentene var i seng. Så det tok meg 12-13 dager og strikke to bunader.

Oppskriften finner du på denne siden. Bla ned til det nederste heftet, last det opp og les alle oppskriftene gratis.

Garn: lanett
Pinne nr: 2,5
Hemper: Håland utstyr Mandal




Min lille familie <3

1 kommentar:

  1. For noen fantastiske kjoler! Og for et strikketempo! Jeg leter etter strikkebunad til mine tvillingjenter nå, men har nok ikke ditt strikketempo :P

    SvarSlett