tirsdag 3. juni 2014

Babyshower og bleiesykkel

I dag hadde jeg og en del andre et hemmelig babyshower for min skjønne nydelige svigerinne :)
Jeg bakte en kake, lagde en bleiesykkel og hadde en gave med en kjole fra Paris og en kjole jeg har heklet. 

Kjolen glemte jeg å ta bilde av, men jeg har heklet akkurat lik til mine jenter. Du finner bilde av den her.

Utrolig gøy å lage en slik bleiesykkel. Jeg brukte 3 pakker med bleie, 1 flaske, 1 smekke, 1 bamse, 1 par sokker, 1 lue og 1 par ballerinasko. Man kan gjøre mye mer ut av det og pynte opp enda mer, men det hadde jeg rett og slett ikke tid til mtp kaken som også skulle ferdigstilles.
Du finner trinn-for-trinn til bleiesykkelen her.



Kaken er en egenkomponert sjokoladekake med firkløverkrem og vaniljekrem. Den er trekt med hjemmefarget marsipan og pyntet med hjemmefarget og hjemmelaget marsipanpynt.
Utrolig gøy å kunne bruke kreativiteten i kakebaking, og pynting.



2 kommentarer:

  1. For en nydelig kake! Det er et kunstverk! Det er jo så koselig med babyshower, selv om mange mener disse amerikanske tradisjonene ikke hører hjemme her
    Knall tøff bleiesykkel! Og kjolen var nydelig!

    SvarSlett
  2. Å tusen takk for kjempe koselig kommentar. Ja det er en amerikansk tradisjon, men vi gjorde ikke så mye ut av det som de gjør i amerika. Vi møttes for koselig prat og kake. Og alle hadde med en liten gave til den gravide.

    SvarSlett