torsdag 17. juli 2014

Amerikanske kjeks med sjokoladebiter og salte peanøtter

Jeg fikk spørsmål om jeg kunne legge ut oppskriften på de kjeksene jeg lagde på torsdag. Når jeg nå skulle redigere inn oppskriften på det innlegget, klarte jeg selvfølgelig å slette hele greia. Så ble nytt innlegg i dag med oppskrift. 


Ingredienser:
250g mykt melange
2,5dl sukker
2,5dl brunt sukker
2stk egg
2ts vanilje sukker
7,5dl mel
1ts natron
0,5ts salt

1. Pisk smør og sukker sammen
2. Ha i eggene, deretter det tørre og bland godt.
3. Ha i det du måtte ønske
4. Legg deigen klattvis (de smelter utover) på papirkledd stekebrett
5. Stekes midt i ovnen på 180grader i 8-10min.

Egentlig skal man trille en stor pølse og kutte deigen i skiver som man steker, men jeg synes de ble så tynne da, så jeg la deigen klattvis og lot de smelte ut. Da ble den tykkelsen jeg ønsket.

Jeg har brukt hakka sjokolade i noen, og salte peanøtter og sjokolade i noen andre. 
Du kan godt bruke andre nøtter, rosiner, bær o.l i istedet for. 
Jeg fikk totalt 38 kjeks ut av denne oppskriften.

Jeg likte denne oppskriften veldig godt, og kjeksene forsvant fort ;)

God helg :)


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar